بسیاری از افراد موسیقی را برای لذت بردن گوش میدهند، اما موسیقی و کودکان اوتیسم ارتباط دیگری دارند؛ برای آنها موسیقی فراتر از یک تفریح ساده است و میتواند عاملی برای ایجاد تحول در زندگیشان باشد.
تحقیقات نشان میدهد که علاوه بر نقص اجتماعی و ارتباطی، تفاوتهای زبانی و حرکتی نیز نقش مهمی در تحول کودکان طیف اوتیسم بازی میکنند. به همین دلیل درمان بالینی اوتیسم در کنار سایر وجوه، باید متمرکز بر هماهنگی حرکتی و بهبود مهارتهای حرکتی باشد.
سرنخهای شنیداری به طور گستردهای در بازتوانی حرکتی مورد استفاده قرار میگیرند. در پژوهش حاضر سرنخهای آهنگین شنیداری مانند موسیقی میتوانند به عنوان شیوهای مناسب برای تثبیت الگوهای حرکتی و ساده کردن برنامههای حرکتی به کار گرفته شوند. مداخله موسیقی محور نیز میتواند به عنوان ابزاری درمانی برای افزایش مهارتهای حرکتی، زبانی و شخصی در افراد اوتیستیک استفاده شود. مجموع این توانمندیها باعث ارتقای کیفیت زندگی آنها میشود.
در سال ۲۰۱۴ دو مربی موسیقی با همکاری یکدیگر مدرسه موسیقی هاگ» را در محله کویینز نیویورک تاسیس کردند. این مدرسه نوعی از درمان مبتنی بر موسیقی ارائه میکند که موزی کریتیو» نام دارد و مخصوص کودکان طیف اوتیسم است.
درمان مبتنی بر موسیقی راهبردهای مختلفی را برای مخاطب قرار دادن نیازهای جسمی، عاطفی، شناختی و اجتماعی در اختیار کودکان طیف اوتیسم قرار میدهد. موزی کریتیو» به عنوان یکی از زیر مجموعههای موسیقی درمانی، راه بروز عاطفی و عقلانی را با تحریک نیمکرههای مغز و نیز تمرین روابط اجتماعی برای مبتلایان به اوتیسم هموار میکند.
موسیقی ,حرکتی ,اوتیسم ,کودکان ,طیف ,اجتماعی ,طیف اوتیسم ,به عنوان ,کودکان طیف ,و کودکان ,مبتنی بر
درباره این سایت